mandag den 3. september 2012

Første dag på studiet

Lige nu sidder jeg og gør mig klar til at tage hul på mine første rigtige lektier, eller på universitets sprog, mine første rigtige forberedelser!
Vi havde introduktion til Japansk propædeutik A og til Introduktion til Japans historie og kulturhistorie. Min underviser i Japansk propædeutik A kender jeg fra aftenskole, en helt fantastisk underviser ved navn Keiko Takanabe. Hun er virkelig sin helt egen og jeg er ikke et sekund i tvivl om at det bliver fantastisk at have hende som underviser. Vi fik en smule introduktion til vores bøger og til kanji tegnene samt havde vi en lille test i hiragana.
Historie fik mig desværre ikke fanget fra første færd, mest af alt fordi de første to timer næsten bare var vores lærer der fortalte om sin ferie i Japan og indimellem nævnte nogle årstal man kunne notere sig. Men mon ikke undervisningen bliver mere spændende næste gang når nu vi kommer rigtigt igang!
Nu vil jeg begrave hovedet i noget kanji, og kapitel 13 i min historie bog, det bliver spændende at se om det vil være ren interesselæsning eller om det bliver en pligt at læse historie.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar