tirsdag den 8. februar 2011

HGS og åbne huse

Siden jeg sidst kedede jer med min tomme snak er jeg begyndt på HGS. Dette er kort for HG grundforløb for studenter. Ergo et 12 ugers kursus hvor man lærer hvad HG elever lærer på noget lignende to år.. En anelse stressende at tænke over (bortset fra at det er ret let). Der er tre fag. Et af dem er erhvervsøkonomi, som jeg finder lidt trivielt da vi får gennemgået lidt og så bare laver opgaver. Jeg sidder sammen med en masse herlige mennesker som jeg bl.a. kender fra mit gymnasium. Vi fik i dag ros for hvordan vi arbejder sammen, et dejligt lille klap på skulderen..
Derudover har vi IT, ret så tørt, vi har arbejdet med excel og er lige begyndt på databaser, som er ALT andet end let når det gennemgås på den danske version af programmet og man selv har den engelske...
Sidst men ikke mindst har vi Salg og service. Dette er nok det mest interessante fag, da man virkelig får viden om en masse ting man slet ikke tænker over i hverdagen, såsom hvorfor vi køber dit og dat og hvorfor butikkerne gør det og det..

Og bl.a. fordi jeg finder salg og service ret så interessant har jeg fået øjnene op for (endnu) et uddannelsessted... Copenhagen Business School. Derfor har jeg planlagt at tage til åbent hus derinde med en fra min gymnasie klasse og evt. en anden ven. Jeg glæder mig rigtig meget til at høre om de to studier jeg er interesseret i, og se om det virkelig ér noget for mig... For det eneste der kunne bekymre mig er at jeg ikke er en haj til matematik, og derfor kan jeg frygte at det økonomiske i studiet ville kunne volde mig problemer. På den anden side kræver studierne jeg er interesseret i kun matematik på c-niveau sååå.... Hvad kan jeg sige, jeg glæder mig til at se stedet og høre om uddannelserne og forhåbentligt få lidt afklaring..

Dog skal jeg stadig til en masse andre åbent hus-arrangementer. Mediehøjskolen, KU, (måske) radiograf og RUC er dem jeg bl.a. skal se... Og så finder jeg forhåbentligt snart ud af hvad jeg vil med de næste år af mit liv...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar