onsdag den 16. februar 2011

Where to live?

Lige som jeg vakler mellem uddannelser, vakler jeg også mellem hvor jeg skal bo når jeg skal i gang med en uddannelse.
Jeg har fundet UTALLIGE kollegier som tiltaler mig. Men hvilket valget skal ende på en dag er et godt spørgsmål. Der er nemlig flere ting at tage hensyn til:

- Huslejen Ret så vigtig faktor, jeg har sat en grænse ved de 3000 kr eller lige der omkring. Jeg har ikke noget imod at betale lidt ekstra for så at bo et rigtig godt sted. For når jeg først er kommet ind til hovedstaden er det måske ikke lige så "let" at få tilbudt andre kollegieværelser, som det er når jeg kommer ude fra landet af.
- Beliggenhed Også enormt vigtig faktor. Jeg vil MAX have en halv times transport tid til mit uddannelses sted. Meget gerne kortere transport tid. Samtidig vil det være et plus hvis min bolig ligger i cykel afstand til uddannelsen, for så er det muligvis ikke nødvendigt med et månedskort som snildt kan koste 500 kr (hva jeg ved af).
- Krav Nogle af kollegierne vil kun have studerende som studerer på KU, RUC eller CBS m.m., altså hvis jeg vælger at søge ind på Mediehøjskolen og bliver optaget, kan jeg ikke komme ind på de kollegier, da uddannelsen på Mediehøjskolen er en proffessionsbachelor og ikke tæller hvis kollegiet har de førnævnte krav.
- Eget bad og toilet Jeg går med til dele køkken, en kogeniche er et plus men ikke livsnødvendig. Men det er eget toilet og bad så sandelig! Jeg vil,talt lige ud af posen, have lov til at sidde en halv time på toilettet hvis jeg vil, uden at skulle føle mig pinligt berørt over hvis min nabo eller en anden står og venter udenfor når jeg kommer ud fra toilettet. Samtidig vil jeg ikke risikere at få stress om morgenen hvis min nabo er i bad og jeg skal børste tænder og på toilettet men kun har et kvarter inden jeg skal gå.. Så dét er sgu en krav!

Indtil videre har jeg mange mulige kollegier, de er:
- Tietgenkollegiet
- Bikuben
- Industri kollegiet
- Østervold
- Lauritz Sørensensvej
- Hørhus
- Scandis
- Rasmus Nielsens kollegium
- Kvintus kollegiet
- Sofiegården (ja der er 3 års ventetid, men skriver mig sgu nok op, det er jo super beliggende og billigt!)

Kan jeg komme ind på et af disse er jeg LYKKELIG! Men mon ikke det går? Jeg er ihvertfald positiv indstillet!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar