tirsdag den 31. august 2010

Nostalgi

Billed fra www.oroekirke.dk
er virkelig en af de ting jeg er ret afhængig af. Om det er feriebilleder, en video, eller nogle smser, så elsker jeg at genoptage minder og mindes de dejlige og forgangne stunder.. Det oplevede jeg bl.a. i dag da min mor og jeg tog til Orø med hunden. Orø, en lille ø med en skole, en kirke, en Dagli Brugsen, en kro og andre småting.. Det var der jeg voksede op de første 4 år af mit liv... Vi gik rundt på øen, så der hvor Dagli Brugsen lå, den havde rykket sig, hvor vover de at pille ved mine minder!, og besøgte også Dagli Brugsen på dens nye lokation. Vi gik lige et smut forbi kirken hvor jeg blev døbt, derudover var vi inde på det mindste museum jeg længe har set. 10 kr for entre, så skal man vist ikke sige mere! Så gik vi ud til Godthåbsgården hvor vi boede.. Det var sjovt at se lidt af haven gennem den tætte bevoksning, og samtidig gå rundt om huset og få fortalt at de 7 meter høje grantræer havde min morfar gået og plantet for 14 år siden, dengang de kun var 50 cm høje. En slem ting ved minder er dog når folk, samfundet, byen, og alle andre, tillader sig at ændre på tingene! Der var ingen bakke ved den gamle elektriker, Brugsen var rykket, og ja jeg kunne nævne mere..
Dagen var dog ellers rigtig hyggelig da vi tog hjem til min moster hvor der blev snakket om familie, kæledyr, cruises og studier og uddannelser.. Alt i alt var det en herlig dag på en stille ø.. I morgen står den atter på udflugt til København, i anledning af tandlæge besøg, GULP! Til gengæld skal jeg et smut forbi Monki og lige købe nogle stykker tøj jeg har stirret mig forelsket i over nettet.
Kryds fingre for at mine tænder ikke er blevet værre siden sidst, ooorker ikke samtalen igen om "Prøv at drop de sukker holdige alkohol drikke og sodavandene" og "husk at brug tandtråd"... SUK! Er det forkert at jeg overvejer at blive tandplejer når jeg næsten altid har et eller andet med mine tænder?
Billed fra www.oroekirke.dk

2 kommentarer:

  1. Tak for igår, du søde Camilla, det var skønt!
    Hyggede I jer i byen? Håber det var niiiice (jeg er misundelig no matter what!).

    Hvor er det sjovt du har boet på Orø. Min far har arbejdet på Orø Strand, så jeg tilbragte halvdelen af min barndom der - plus/minus :)
    Fantastisk sted!

    SvarSlet
  2. Selv tak søde Thilde :D Byen var helt fin men stille desværre :)
    Ej hvor skægt :D Verden er lille kan man vist godt sige :) Men ja der er fantastisk der, ren idyl må man sige..

    SvarSlet