torsdag den 18. november 2010

Chill chill

Jeg kan rigtig godt lide det faktum at jeg nu kan tage ind til København på endagstur og så mødes med Anne Sophie.. Det kræver stadig tilvænning for os begge at vi kan ses en dag og så tage hjem samme dag, det var ikke lige så aktuelt da hun boede i Sønderjylland....

Om ikk andet tog vi i biografen på Fisketorvet og så animationsfilmen "Legend of the Gaurdians" eller "Legenden om Vogterne" da vi måtte se den på dansk. Jeg havde nu foretrukket engelsk version, men det kunne ikke rigtigt lade sig gøre.. De danske stemmer var nu okay, jeg kunne dog bare ikke lade være med at tænke på at en af de større roller, som skulle virke ret stærk og "helteagtig", havde Tigerdyrets stemme... Filmen var rigtig flot lavet med gode detaljer og smukke omgivelser imens historien udspillede sig.. Visse dele af historien var dog halvhjertet lavet, men det er måske forståeligt når én film omhandler tre af bøgerne.. Må ærlig talt indrømme at mig og Anne Sophie også havde svært ved at holde vores "aww" lyde tilbage når der var nogle søde ugler der prydede skærmen..

Efter filmen tog vi ind til hovedbanen hvor vi mødtes med Masako og Yuko, to japanere som Anne Sophie havde mødt via sit studies fredagsbar... Det er lang tid siden at jeg har mødt to personer som er så imødekommende fra første møde.. Vi gik i Illum og spiste og derefter på Café Norden hvor vi nød lækker kage og smoothie... Det var meget sjovt at de var fascineret af Danmark, som er mig og Anne Sophies hjemland, mens vi var interesseret i deres hjemland. Vi fik snakket om en masse ting, både omhandlende vores kulturer, fritid, ferier og film og musik.. Tiden fløj afsted og før vi vidste af det var klokken 21. og det var ved at være på tide at tage hjem, desværre... Vi sagde farvel og ønskede Masako god rejse hjem, da hun tager hjem på lørdag desværre.. Vi aftalte også at næste gang vi kommer til Japan vil de vise os alle de gode steder... Jeg kan næsten ikke vente til jeg igen skal sidde i et fly mod dejlige Japan... Kom jul kom sne kom penge til Japan rejse!

1 kommentar:

  1. Hej Carsten. Nu har jeg også fået blog. 8D kan ikke helt finde ud af det endnu, sådan med at blive fast læser osv :( men besøg min blog hæhæ.. http://kludo.blogspot.com

    knus :)

    SvarSlet