tirsdag den 23. november 2010

Det der med uddannelse

Der er mange muligheder for at uddanne sig, det ved vi alle.. Men en ting er at uddanne sig, en anden ting er at vælge hvilken uddannelse... Lige pt. har jeg nok alt for mange mulige uddannelser at vælge imellem..

- Film- og Medievidenskab Denne uddannelse tiltaler mig ret meget, jeg er fascineret af film og ville ELSKE at arbejde med noget inden for tv. Et minus, adgangskarakteren ligger lige præcis på min gennemsnits karakter når jeg ganger op. Derfor er det ikke til at vide om jeg kan komme ind, eller ej på kvote 1..

- Teatervidenskab Denne udddannelse tiltaler mig lige så meget som Film- og Medidevidenskab. Det eneste der gør at jeg er usikker på denne er hvorvidt der er nok arbejdsmuligheder når jeg er færdig. Jeg er ikke typen som vælger at læse i 5 år, for ikke at kunne få arbejde derefter. Men igen, jeg ville ELSKE at kunne arbejde med teater, helst som dramaturg på et teater. Et plus er at jeg VED at jeg vil kunne komme ind på kvote 1.

- Visuel Kultur Dette studie findes kun som kandidat. Derfor er det et studie jeg overvejer at kunne falde tilbage på, fx. hvis jeg vælger teatervidenskab, men efter 2 år kan se at det nok er begrænset med hvor meget arbejde der er med en kandidat i teatervidenskab. Derfor kunne dette studie være en god mulighed at vælge til kandidat graden, på den måde får jeg nemlig lidt "bredere" kompetancer.

- Performance design Igen en uddannelse der virkelig tiltaler mig. Dog er den på RUC, dvs. RUC's basisstudier, hvilket jeg ikke har lyst til at "spilde" to år eller hvor lang tid de nu tager. Derfor har jeg i tankerne at kontakte dem fra RUC og høre om fx. en bachelor i film- og medievidenskab eller teatervidenskab kan give adgang til en kandidat i Performance design. Hvis dette er muligt, har jeg endnu en mulighed til kandidat graden. Det vil altså både være et plus og et minus hvis jeg kan få kandidat her, plus fordi det lyder virkelig spændende og fedt, et minus, fordi jeg så har endnu en mulighed for kandidat. SUK

- Radiograf Denne uddannelse er faktisk en jeg kan "falde tilbage på" så at sige, da jeg uden problemer kan komme ind på den, og der er sikkerhed for arbejde bagefter. Jeg finder også ud af de næste to dage om arbejdet som radiograf er noget for mig da jeg skal følge nogle radiografer på Holbæk hospital. Så denne uddannelse er mest hvis jeg ikke rigtigt vil studere færdig på universitetet.

- Tandplejer Igen er denne uddannelse en at "falde tilbage på" da jeg også her kan komme ind uden problemer og at der også her er ret god mulighed for arbejde. Samtidig kan jeg også få lov til at følge en tandplejer inde hos min tandlæge hvis jeg lyster, ergo kan jeg også her se om arbejdet er noget for mig.


Det eneste jeg kan sige er at jeg skylder skylden på den øgede refleksivitet....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar