onsdag den 3. november 2010

En omstrejfer


I dag mødte mig og min mor en kat da vi var ude og lufte hunden.. Den var ualmindelig smuk, lignede nærmest en siameser, og så alligevel ikke.. Den lod til at have fulgt nogle børn/unge da vi mødte den.. Den skød ryg af vores hund, men hvæsede ikke, den virkede ikke ligefrem bange for hverken os eller vores hund.. Det var også korrekt, for den kom hen til os, for at være venlig kælede jeg kort med den. Den var umådelig tam og kælen, og virkede ikke udmagret.. Samtidig bemærkede vi at den bar et halsbånd.. Et blåt halsbånd med en blå klokke, men intet adresseskilt, eller øretattovering.. Vi gik hjemad, og katten fulgte med imens den miavede.. Den gik helt ind i vores indkørsel og stod foran vores havelåge og miavede... Vi anede ikke hvad vi skulle gøre, den lod til at have en ejer, men uden adresse og øremærke kunne vi ikke komme i kontakt med ejeren.. Det var en hankat, så det var muligt at den bare var ude og lede efter hunkatte, men den kunne også have været farret vild.. Vi endte med at ringe rundt, først til falck, så til politiet og til sidst til dyrlægen.. Imens gav vi den en smule mad, det bør man jo normalt ikke gøre med fremmede katte da de jo kommer tilbage osv. Men pga. halsbåndet tænkte vi jo at den hører til et sted, og derfor har den sikkert et øremærke som vi bare ikke har set.. Den ender så med at min mor må tage den i hundens taske og cykle ned til dyrlægen i øsregnvejr.. Da hun kommer tilbage fortæller hun at dyrlægen ikke kunne tage den ind da den ikke var mærket på den ene eller anden måde, derudover var den ikke helt til UG kryds og slange helbredsmæssigt, dog var den ikke udsultet. Det eneste min mor kunne gøre var at slippe den ud igen.. Så det gjorde hun... Nu håber jeg bare på at den kan finde ly, og allerhelst finde hjem... Jeg forstår ikke mennesker, hvorfor give en kat et halsbånd på, men i stedet for et adresse skilt, give den en lille klokke som for det første irriterer dens gode hørelse, og derudover gør at den ikke kan fange mad hvis det skulle være nødvendigt... Hvad er der blevet af den sunde fornuft?
Kære Gud, vær sød at lade katten finde hjem, om ikke andet, så et nyt hjem..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar